annikatt

live to ride, ride to live

tänkande

Publicerad 2010-04-01 11:13:43 i Annikatt


Man ska lära sig att älska sig själv, om man inte älskar sig själv hur ska då någon annan kunna älska dig?

Kärleken är verkligen blind, jag vet. Jag stängde bort saker och därmed vart jag förblindad utav kärleken.
You got my heart unlocked, I don't wanna go, I can't breathe without you near me. I'm comming up for air.

"Ab imo pectore, Te amo, mi cor. Amor noster verus est. Tua causa in diem vivo et semper amabo"


Det kommer en tid då man måste våga säga hejdå, jag är redo för det. Jag har förberett mig på det försöker jag intala mig själv. I don't know how do deal with it when it hits me right in my face. Men någon gång blir det alltid bättre, den inställningen ska man ha men man får inte glömma bort att man måste få må dåligt också för att ens kunna må bra. Man kan inte gå runt med känslor inlåsta inom sig. Jag lovar, man går in i väggen tillslut om man ska fortsätta låsa in saker i sig. Prata hellre ut med någon och släpp på allt. Det känns bättre efteråt, garanterat!



Errare humanum est, ignoscere divinum
"Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt"

- Alla felar i livet, men det är mänskligt. Att förlåta någon för det dom har gjort fel är otroligt starkt anser jag.


Dum spiro, spero
"Så länge jag andas, hoppas jag"


- Hoppet är det sista som dör, eller hur?



Cogito, ergo sum
"Jag tänker, alltså finns jag"


- Du är bara människa när du tänker, för att du tänker hela tiden visar att du är precis som alla andra. Tänka måste man göra, men inte för mycket.


Jag måste verkligen tacka alla som hjälpt mig igenom allt detta, det har blivit så mycket enklare allting när man hade någon vid sin sida som stöttade och tröstade.

  • Carro
  • Johanna
  • Mamma
  • Ida

When you want it the most there's no easy way out



 


Kommentarer

Postat av: fuck you i am from småland

Publicerad 2010-04-01 17:07:45

Hej! Har du nått bra tips på nån/några bra bloggar? :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

KaTT

Oftast en glad och positiv tjej som försöker göra det bästa utav livet. Här kommer jag skriva av mig om mina känslor, det här är en plats för mig att skriva av mig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela